Εικονική πραγματικότητα: Η νέα τάση στο Ξενοδοχειακό Design …και όχι μόνο

Πολλοί αρχιτεκτονικοί όμιλοι εξερευνούν την εναλλακτική της εικονικής πραγματικότητας, ως τρόπο αναπαράστασης των εσωτερικών χώρων ενός ξενοδοχείου, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους ξενοδόχους, αλλά και σε δυνητικούς επισκέπτες, να αξιολογήσουν το design, πριν ακόμη υλοποιηθεί! 

Στις μέρες μας, η εικονική πραγματικότητα είναι μια μέθοδος, που γίνεται όλο και πιο εύκολα προσβάσιμη, καθώς το κόστος της μειώνεται, ενώ συγχρόνως είναι και μία τεχνολογία εύκολα διαχειρίσιμη από το ευρύ κοινό, καθώς η χρήση της δεν απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις.

Η εξέλιξη αυτή κάνει τον αρχιτεκτονικό κλάδο να διερωτάται πώς θα εντάξει αυτήν την πρωτοπορία στον τομέα της φιλοξενίας, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες τους, να περιπλανηθούν στους χώρους του ξενοδοχείου τους, πριν καν αυτό δημιουργηθεί. Η εικονική πραγματικότητα και εφαρμογή της στον κλάδο, μπορεί να να πάει ένα βήμα παραπέρα την κατασκευή ξενοδοχείων, και να οδηγήσει στη δημιουργία ξενοδοχείων πιο εξατομικευμένων, που θα ανταποκρίνονται πολύ περισσότερο στις ανάγκες και τις επιθυμίες των μελλοντικών του επισκεπτών, αφού θα έχει δημιουργηθεί μέσα από την κριτική των τελευταίων, που θα έχουν δει μέσω των “goggles” τους τι έχει σκοπό η εταιρεία να δημιουργήσει. Με λίγα λόγια, η εικονική πραγματικότητα σε αυτό το πρώιμο στάδιο είναι μια εκπληκτική μέθοδος, που θα εξοικονομήσει χρήματα, αλλά και χρόνο, στους επιχειρηματίες ξενοδόχους. Αν λοιπόν, ένας πελάτης δεν είναι ευχαριστημένος από τη διακόσμηση, τα έπιπλά και γενικότερα το design των εσωτερικών χώρων, θα το αναφέρει, και ο επιχειρηματίας θα το λάβει υπόψη του στην τελική υλοποίηση του έργου.

Αναμφίβολα, είναι μια προσπάθεια που πραγματικά αξίζει τον κόπο εφόσον ο επιχειρηματίας θέλει να εστιάσει στο design και θέλει να επενδύσει πολλά χρήματα σε αυτό, για να προσδώσει στο ξενοδοχείο του μια ιδιαίτερη ταυτότητα, που θα το διαφοροποιήσει από τα υπόλοιπα της αγοράς.

Σήμερα, καθώς τα προϊόντα εικονικής πραγματικότητας έχουν μπει σε πολλούς τομείς της αγοράς, έρχεται και η βιομηχανία της φιλοξενίας να την υιοθετήσει. Ειδικότερα, τα τελευταία χρόνια η Marriot Hotels and Resorts – και πολλοί ακόμα ξενοδοχειακοί όμιλοι – υιοθέτησαν αυτήν την τάση, για να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών τους. Η Marriot, συγκεκριμένα, δημιούργησε ένα σύστημα εικονικής πραγματικότητας, κατά το οποίο οι πελάτες μπορούσαν να παραγγείλουν στο δωμάτιό τους εικονικές υπηρεσίες.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι που ένα ξενοδοχείο μπορεί να ενσωματώσει στα εργαλεία και sτις υπηρεσίες του την εικονική πραγματικότητα, και σίγουρα στο μέλλον, θα υπάρξουν ακόμη περισσότεροι. Για παράδειγμα, η εικονική πραγματικότητα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την η εικονική εμπειρία ενός ταξιδιού μέσω της τεχνολογίας 360 μοιρών βίντεο. Ένα ακόμη παράδειγμα είναι η περιήγηση εντός του χώρου ενός ξενοδοχείου, και τέλος η δυνατότητα κράτησης δωματίου, μέσω της εικονικής πραγματικότητας, καθώς και η παραγγελία ειδών room service.

Μέσα σε ένα κατακλυζόμενο από τεχνολογίες περιβάλλον, η βιομηχανία της φιλοξενίας θα χρειαστεί να υιοθετήσει την μέθοδο της εικονικής πραγματικότητας, όπως και κάθε άλλο μέσο, με το οποίο θα καθίσταται δυνατή η επικοινωνία με τους δυνητικούς επισκέπτες. Αυτοί οι ξενοδόχοι που θα καταφέρουν να δημιουργήσουν ένα – γεμάτο νοήματα και αυθεντικό – περιεχόμενο για τους καταναλωτές, χρησιμοποιώντας την εικονική πραγματικότητα, θα είναι και που θα ξεχωρίσουν, προσφέροντας μία διαφορετική εμπειρία φιλοξενίας.

Τα παρακάτω βίντεο αποτελούν παραδείγματα των μέχρι τώρα τρόπων αξιοποίησης της εικονικής πραγματικότητας.